Havendebat Rotterdam 2021 – De containermarkt: wennen of knokken?

Goed nieuws: het Havendebat Rotterdam 2021 gaat door, volledig online.

Containertarieven breken record na record. Nooit eerder kostte het zoveel om een container van China naar Rotterdam te krijgen. En dat heeft alles te maken met het ‘containertekort’. Gevolg: hoge kosten voor de verladers en het achterland raakt verstopt. Zo is de gemiddelde wachttijd voor afhandeling van een binnenschip in de Rotterdamse haven de afgelopen tijd herhaaldelijk opgelopen tot meer dan 100 uur.

– Waar gaat het mis?
– Wie is aan zet?
– Hoe doet Rotterdam het in vergelijking met andere zeehavens?
– Wat betekent dit voor verladers?
– Welke gevolgen heeft dit voor de achterlandverbindingen?

Donderdagmiddag 9 december gaan we hierover in debat met kopstukken uit de Rotterdamse haven tijdens de 22e editie van het Havendebat Rotterdam.

Bekijk het programma hier. TKI Dinalog ondersteunt het congres en is partner is het ontwikkelen van het programma. Ook zal Albert Veenstra deelnemen in één van de debatten. Aanmelden kan nu!

Geef de eerste reactie