Help, mijn ERP project valt om, tijd voor actie!
Wat te doen als een ERP project (dreigt) te mislukken.
15 oktober komt het eindrapport uit van de ICT commissie van de Tweede Kamer over wat er allemaal mis is (gegaan) met ICT projecten bij de overheid. De overheid is daarin niet uniek; ook in het bedrijfsleven is er sprake van veel ICT-projectenleed. Stil leed, omdat bedrijven hierover vaak zwijgen.
Maar waarom accepteren bedrijven dat bepaalde bedrijfsprocessen niet meer werken na de overgang naar een nieuw ERP systeem (Hulsman, Computable 14-04-2014)[1]? Tijd voor actie!
In deze sessie gaan Aljosja Beije en Hans van der Perk in op de zaken die komen kijken bij een mislukte implementatie van een nieuw ERP-systeem. Waar zitten de valkuilen? Ze staan stil bij de organisatorische, operationele, juridische en ICT aspecten en hun onderlinge samenhang.
Aljosja Beije Msc. is Probleemoplosser, actief op het snijvlak van logistiek en ICT. Ruim 10 jaar ervaring met het vlottrekken van (mislukte) ERP implementaties, zowel als projectmanager als lid van het managementteam.
Mr.drs. Hans van der Perk is advocaat met ruime ervaring op het vlak van aan ICT gelieerde zaken. Een opleiding bestuurlijke informatiekunde stelt hem in staat om als jurist ook op directieniveau over ICT vraagstukken te kunnen communiceren.
Gastsprekers
Aljosja Beije & Mr. Hans van der Perk
Programma
14:00 uur – Ontvangst en inloop
14:15 – 14:30 – Opening door Dinalog new Business Hub
14:30 – 15:15 – De operationele zijde – Aljosja Beije
15:15 – 16:00 – De juridische zijde – Mr. Hans van der Perk
16:00 – 17:00 – Borrel & Networking
Aanmelden
U kunt u aanmelden voor deze sessie met uw MyDinalog-account door te drukken op de aanmeld-button onderaan deze pagina. Geen MyDinalog-account? Maak een nieuw account aan.
Geef de eerste reactie