Cross Chain Collaboration Center (4C)

Internetlogistiek: de sleutel tot verdere e-commerce groei

Vandaag besteld, morgen in huis of zelfs Same-day- delivery, afhaalpunten en tijdvakbelevering. Draait het niet eigenlijk allemaal om keuzevrijheid van de consument? Moet de consument niet per bestelling, per productgroep en wellicht per situatie aan kunnen geven waar, wanneer en hoe het pakketje moet worden bezorgd? Online winkelen draait om bestelgemak en bezorging op maat. Daartoe zullen wel informatiestromen in de gehele keten moeten worden gekoppeld en gedeeld. Hoe meer we bijvoorbeeld weten over aflevervoorkeuren van consumenten, des te efficiënter én preciezer kunnen we uiteindelijk de logistiek organiseren.

In het onderzoeksproject ‘cross chain order fulfilment coordination for Internet sales’ opereren we op het snijvlak van wetenschap en de e-commerce praktijk. Als consortium zijn wij een meerjarige samenwerking aangegaan om te werken aan innovatieve concepten die de e-commerce markt een stap verder kunnen helpen. In dit jaarverslag van 2012 kunt u lezen wat we daarin al hebben bereikt.

Geef de eerste reactie