Ultimate

Efficient multi modal hinterland networks

Bedrijven in Nederland spelen een belangrijke rol in wereldwijde supply chains. Deze positie is het resultaat van eeuwen van handelsactiviteiten, een van de grootste havens ter wereld, een sterk fiscaal-financiele infrastructuur en een sterke en innovatieve logistieke sector. Keten innovaties die worden geïnitieerd door “supply chain owners” starten vaak vanuit Nederland.

Verschillende bedrijven in multimodale hinterland netwerken, zoals terminal operators, expediteurs, informatie service providers, infrastructuurbeheerders, verladers en ontvangers, willen allen bijdragen aan een betere prestatie van de totale supply chain. Deze ambitie komt met een aantal serieuze en onontgonnen uitdagingen, maar ze zijn ook een geweldige kans om een duurzaam concurrentievoordeel te ontwikkelen voor Nederland als poort naar het Europese achterland.

Dit project richt zich op een cruciale innovatie die op dit moment is de ontwikkeling in het achterland van de mainports Rotterdam en Amsterdam: Supply chain en transport integratie door middel van de uitbreiding van de zee terminal poort naar het achterland.

Het doel is om een levensvatbaar multimodaal achterland netwerk concept te ontwikkelen, gebaseerd op de Extended Gate, die past bij de wereldwijde supply chain eisen. Daarnaast optimaliseert dit project het gebruik van alle beschikbare informatie in dat supply chain en verwijdert de operationele en administratieve ‘bottlenecks’ in zeehavens.

Facts & Figures


Startdatum: 11 mei 2010
Einddatum: 31 aug 2014