Cross Chain Collaboration Center (4C)

Ronde tafels: Best practices horizontale samenwerking

Op 16 maart is tijdens het jaarcongres van de Topsector Logistiek in Aalsmeer de Break Out Sessie Horizontale Samenwerking gehouden. Tijdens deze sessie werden onder andere de resultaten van het 4C programma van de Topsector Logistiek gepresenteerd, en vertelde verlader SCA Hygiene Products over het belang van horizontale samenwerking in de logistiek. Daarnaast werd de We Connekt App gepresenteerd, en gaf Synple aan hoe verladers en dienstverleners samen tot 20 miljoen wegkilometers kunnen gaan besparen. Ook de brancheverenigingen Evofenedex en TLN gaven aan hoe ze samen met hun leden werken aan verdere horizontale samenwerking. Last but not least werden er ook aandelen TRUST uitgedeeld, waarmee u zelf de waarde van logistieke samenwerking in de praktijk kon ervaren. Het verslag van deze Break Out Sessie en de gepresenteerde slides vindt u via onderstaande link.

Verslag Sessie Horizontale Samenwerking op Congres Topsector Logistiek

De Break Out Sessie op 16 maart was een goed moment om de kansen voor horizontale samenwerking in de logistiek te presenteren, maar we willen u graag uitnodigen om met ons de volgende stap te zetten om horizontale samenwerking voor u te laten werken.

In mei en juni organiseren we vijf Ronde Tafel bijeenkomsten bij TKI DINALOG in Breda, bedoeld voor verladers, logistiek dienstverleners en transporteurs. Hierin worden de do’s en dont’s voor succes in de verschillende fasen van horizontale samenwerking met u doorgesproken. Dit doen we aan de hand van ervaringen van partijen uit de praktijk, en stappenplan en tools die de afgelopen jaren zijn ontwikkeld. Deze Ronde Tafels zijn telkens van 14:30 tot 17:30 uur, en na afloop is er gelegenheid tot napraten met een drankje. Elke Ronde Tafel kent een specifiek thema, en u kunt zich voor één of meerdere aanmelden:

  • Dinsdag 9 mei: Visie – wat kan horizontale samenwerking uw bedrijf brengen?
  • Donderdag 18 mei : Matchmaking – Hoe vindt u de juiste partners om samen te werken?
  • Dinsdag 30 mei: Op weg naar samenwerking – Hoe pak je het proces goed op: is alleen vertrouwen genoeg, of zijn juridisch vastgelegde afspraken nodig?
  • Donderdag 8 juni: Gainsharing – Hoe worden de voordelen in een samenwerking eerlijk verdeeld?
  • Dinsdag 13 juni: Vasthouden van succes – Hoe voer je een pilot succesvol uit, en ontwikkel je de samenwerking verder in een dynamische wereld?

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar programma manager Bas van Bree van TKI Dinalog via bree@dinalog.nl. U kunt zich inschrijven voor meerdere sessies.

 

 

Geef de eerste reactie