TKI Dinalog kennispartner tijdens InNOWvate 2024: Connect, Combine and Create
“Innovate or die.” Dat was het overkoepelende thema van de zevende editie van het inNOWvate Supply Chain Event, op 22 mei 2024 in bioscoopcomplex Pathé in Amsterdam. Martijn Lofvers, Chief Trendwatcher van Supply Chain Media en moderator van de dag, verwoordde dat bedrijven hun gevechten moeten kiezen en een pad moeten kiezen naar ofwel Peak Planning, Sustainable Summit of Mount Visibility.
TKI Dinalog was kennispartner van het event. Door aan te sluiten bij InNOWvate wilde we graag verder met het stimuleren van kennisontwikkeling in co-creatie, ofwel samenwerkingsverbanden tussen overheden, kennisinstellingen, private bedrijven en start-ups, die bijdragen aan langdurige, duurzame vernieuwing binnen de supply chain sector en de maatschappij als geheel. Dat is gelukt! Tijdens het event brachten we letterlijk de Nationale Kennisagenda Logistiek rond met Cadebot.
De bekende futuroloog Magnus Lindkvist vroeg het publiek: “Wil je concurreren of creëren?” Volgens Lindkvist moeten bedrijven elders kijken, creatieve wrijving zoeken en op zoek gaan naar ideeën van rupsen; ideeën die kunnen veranderen in vlinders.
Carsten Rasmussen, COO van Lego, deelde de reis van zijn bedrijf om meer veerkracht te creëren in zijn sterke groei met veel nieuwe productintroducties. En David Schwartz, VP Global Tech Venturing & Innovation bij PepsiCo, kwam naar Europa om hun structurele aanpak van samenwerking met start-ups in de toeleveringsketen uit te leggen. Carlos Cordon, professor aan IMD Business School, voegde zich bij het gesprek met de twee executives op het podium.
Martijn Lofvers sloot het evenement af met het advies om het complete ecosysteem van bedrijven te visualiseren met alle belanghebbenden en de verschillende stromen van goederen, informatie en geld. Met deze visualisatie is het makkelijker voor bedrijven om verstoringen te voorspellen, knelpunten op te sporen en synergiën te vinden. Voor innovatie in de toeleveringsketen en het overleven van bedrijven is dat cruciaal.
Bron: Supply Chain Magazine
Geef de eerste reactie