Supply Chain Management

Twee nieuwe bedrijven toegelaten tot Dinalog Incubator

De bedrijven Start2Stop en MAPROLOC zijn toegelaten tot het Dinalog Incubator project. Daarmee komt het aantal incubators op 23.

Start2Stop

Een bestuurder die aan het dagelijks verkeer deel neemt gaat vaak van ‘start naar stop‘, keer op keer. Niemand zet uit zichzelf de motor tussentijds uit in de file, bij het wachten voor de rotonde of in druk stadsverkeer. Dat kost brandstof en is vervuilend.

Start2Stop wil met slimme techniek zoveel mogelijk auto’s op de weg alsnog flink zuiniger maken door achteraf een automatisch start-stopsysteem in te bouwen.

 

Start2stop ontwikkelt canbus add-on functionaliteiten om bestaande auto’s intelligenter te maken. Het bedrijf heeft een pilotversie afgerond van een  start en stop systeem waarbij de motor afslaat als de auto stilstaat en weer aanslaat zodra chauffeur wil gaan rijden. Binnen het Incubatorproject wil Start2Stop de pilotversie verder uitontwikkelen.

De canbus module is eigenlijk een kleine PC en niet zomaar een aan- en uitknop. Er zijn allerlei parameters die bepalen of de motor wel of niet moet worden stilgezet of gestart.

Er zal ook gekeken worden naar andere zaken zoals het automatisch sluiten van het voertuig, communiceren met de planners en verladers etc.

Resultaat: retro fit start stop systeem voor bestaande busjes met de mogelijkheid om nieuwe functionaliteiten daar aan toe te voegen.

 

MAPROLOC CargoPicker

Bij laden en lossen van stukgoed is de fysieke belasting van warehousemedewerkers vaak onaanvaardbaar hoog.

Daarvoor heeft MAPROLOC nu een oplossing: de CargoPicker. De CargoPicker is een hulpmiddel waarbij het handmatig stapelen en afstapelen in de container tot het verleden behoort. Warehousemedewerkers kunnen daardoor duurzamer worden ingezet. Het concept bestaat uit een combinatie van bestaande techniek en slimme grijpers waarmee vele soorten goederen op snelle en simpele wijze ‘gehandeld’ kunnen worden.

De CargoPicker is flexibel inzetbaar, voor zowel laden als lossen, palletiseren, afstapelen en orderpicken en kan gecombineerd worden met diverse transportsystemen. Inzetbaar in de container, het magazijn of op het buitenterrein. Ook de aandrijving is duurzaam want de CargoPicker is geheel elektrisch aangedreven waardoor het (binnen-)milieu wordt gespaard. De prijs is vergelijkbaar met een heftruck.

Meer informatie

Voor meer informatie over Dinalog Incubator kunt u contact opnemen met Coen de Lange via delange@dinalog.nl.

> Meer informatie over Start2stop

 

> Meer informatie over MAPROLOC

Geef de eerste reactie